Google Adwords & PPC Annoncering

AdWise = Adwords = Flere kunder i din forretning

Hos Adwise Media er vi specialister i Google Adwords og PPC (Pay Per Click) annoncering. Vi har arbejdet med Google Adwords siden 2008. I årenes løb er der sket meget, men en ting har ikke ændret sig; folk bruger stadig Google Adwords, fordi de vil have flere kunder eller flere af de ”rigtige kunder”.

Hos Adwise Media er vi specialiserede i lead-generering. Så ønsker du flere kundehenvendelser via din kontaktformular, e-mail eller din telefon, så har du fundet den helt rigtige samarbejdspartner, til håndtering af din Google Adwords.

  • Google Adwords er den hurtigste vej til side 1 på Google
  • De 4 øverste søgeresultater på Google er Adwordsannoncer
  • Op mod 60% af alle klik på mange Googlesøgninger er i dag Adwordsannoncer
  • Du betaler kun for potentielle kunder, der reelt besøger dit website
  • Du kan nøjes med at annoncere til det geografiske område, som dine relevante kunder befinder sig i

Google Adwords

AdWise = Adwords = Flere kunder i din forretning

Hos Adwise Media er vi specialister i Google Adwords. Vi har arbejdet med Google Adwords siden 2008. I årenes løb er der sket meget, men en ting har ikke ændret sig; folk bruger stadig Google Adwords, fordi de vil have flere kunder eller flere af de ”rigtige kunder”.

Hos Adwise Media er vi specialiserede i lead-generering. Så ønsker du flere kundehenvendelser via din kontaktformular, e-mail eller din telefon, så har du fundet den helt rigtige samarbejdspartner, til håndtering af din Google Adwords.

  • Google Adwords er den hurtigste vej til side 1 på Google
  • De 4 øverste søgeresultater på Google er Adwordsannoncer
  • Op mod 60% af alle klik på mange Googlesøgninger er i dag Adwordsannoncer
  • Du betaler kun for potentielle kunder, der reelt besøger dit website
  • Du kan nøjes med at annoncere til det geografiske område, som dine relevante kunder befinder sig i

6 gode grunde til at vælge Adwise

Kvalitetsleads


Vi er specialiserede i at skaffe dig kvalitetsleads til gode priser

Månedlig rapportering


Du får månedlige rapporter, ”der er til at gennemskue”

Gennemsigtighed


Du ejer selv din Adwordskonto, da vi ikke er bange for, at du kigger med

Fleksible budgetter


Vi kan arbejde med minimale budgetter på helt ned til 2000 pr. måned med gode resultater

Sparringspartner


Du får en fast Adwordsmanager, du løbende kan sparre med

Stor ekspertise


Vores fornemmelse for, hvad der virker, bygger på den data vi ligger inde med

Skal vi måle rapporter?

Vi føler os så sikre på, at vi kan slå din nuværende udbyder, at vi gerne kommer ud og afholder et 100% uforpligtende møde med jer, hvor vi kan sammenligne jeres data med vores

Kan jeg lave Adwords selv?

Hvorfor bruge penge på et Adwordsbureau, når man kan gøre det selv?

Når nu alle kan gå ind og sætte en Adwordskampagne op selv, hvorfor skal du så overhovedet bruge penge på et Adwordsbureau?
– Fordi dit Adwordsbureau ikke tjener penge på Adwords

Google er meget behjælplige, og måske lidt for behjælplige, når det kommer til, at du skal opsætte dine kampagner og vælge dine søgeord.
Som udgangspunkt er Googles søgeord altid det, der hedder “broad match” eller på dansk “bred match”. Dette er noget Google har gjort for at hjælpe dig som virksomhedsejer, så det er nemmere at opsætte dine kampagner.

I praksis betyder det, at hvis Peter, der er maler vælger at indtaste søgeordet maler i sin Adwords, så kommer han også op på Google på en masse nært beslægtede ord. fx Maler København, Malermester, Billig maler osv. En masse ord der kan være ret aktuelle for hans virksomhed.

Ovenstående er desværre drømmen, der aldrig blev til virklighed

Virkligheden er næsten altid den at Googles “broad match”-søgeord er lige en tand for bred. Så det vi ofte oplever, når vi overtager kampagner som folk selv har drevet, er at deres annoncer er blevet udløst af ord som Kunstmaler, Job maler, uddannelse maler, hvordan maler man på lys og hundredevis af andre søgeord, som absolut ikke er relevant trafik for en malermester, der gerne vil have flere kunder i København.

Hvordan gør vi det anderledes?

CPA – Hvad betaler du for henvendelser?

Som udgangspunkt er vi lidt “ligeglade” med hvad du betaler pr. klik, da vi måler vores succes på det der hedder CPA. CPA er den pris du betaler for, at få en person til at foretage en given handling. For de fleste af vores kunder er denne handling vi arbejder mod, at få den besøgende til at tage kontakt til vores kundes virksomhed.

Så jo lavere CPA vi kan skaffe dig, desto flere kundehenvendelser får du altså for de samme penge.

Hvordan skaffer vi dig den laveste CPA på din Adwordskampagne

Der er mange ting, der spiller ind i dette regnestykke, men det hele starter med, at vi fx bruger de negative søgeord til at filtrere den trafik fra, som ikke giver dig værdi, og sikrer at dine Adwordsannoncer kun bliver vist, når folk søger efter et søgeord, der ligger i enden af en købsbeslutning.

For en maler kunne det være ord som Malermester København, da vores erfaring viser, at folk der er på jagt efter en håndværker, massør eller en servicevirksomhed ofte søger lokalt, når de har besluttet sig for at drømmen skal gøres til virklighed.

Et højt kvalitetsresultat

= besparelse på dit klikbudget
= flere klik til den samme pris

Kvalitetsresultatet er, sammen med dit bud på søgeordet, med til at bestemme din annoncering (ad rank), hvilket bestemmer hvilken placering din annonce får i Googles søgeresultat. Den hjemmeside med den højeste annoncering ligger nummer 1 – og nej, det er ikke bare den annoncør, der betaler mest der ligger øverst.

Kvalitetsresultatet er en af de ting som vi arbejder med, der giver vores kunder den største værdi, fordi de kan få de samme klik til en markant billigere pris, end hvad deres konkurrenter betaler.

Kvalitetsresultatet udregnes ud fra en lang række parametre

  1. CTR: Hvor mange af dem, der ser din annonce vælger at klikke på dem
  2. Annoncerelevans: Hvor relevant er din tekstannonce ifht. det søgeord, den bliver vist på
  3. Landingssideoplevelse: Hvor relevant og brugervenlig er den side brugerne lander på

Kvalitetsresultatet rangeres fra 1 – 10 hvor 10 er det højeste.

Kvalitetsresultatet udregnes ud fra en lang række parametre

Regnestykket er i bund og grund ret simpelt, da ens annoncerangering (din placering i søgeresultatet) udregnes ud fra: Kvalitetsresultatet x Bud

Men for at forstå den fulde effekt af kvalitetsresultatet, er det bedst at vi kommer med et eksempel:

Vi forestiller os at Mads og Torben begge annoncerer på søgeordet “Tømrer Frederiksberg”.

Mads: Betaler 15 kroner pr. klik med et kvalitetsresultat på 8. Hans annoncerangering = 120
Torben: Betaler 29 kroner pr. klik med et kvalitetsresultat på 4. Hans annoncerangering = 116

Altså vil Mads ligge øverst selvom han betaler væsentligt mindre end Torben, da hans samlede annoncerangering ligger højest.
Hvis Mads og Torben hver især køber 300 klik pr. måned til ovenstående priser, så vil Torben efter 12 måneder have betalt 50.000 kroner mere, for den samme mængde trafik.

Så stor betydning har dit kvalitetsresultat altså for dit annoncebudget, hvilket er endnu en god grund til at vælge et professionelt Adwordsbureau. Med andre ord kan vi hos Adwise Media tjene vores egen hyre hjem, alene ved at forbedre dit kvalitetsresultat.

Få en snak med en specialist?

Kristoffer & Annika er henholdsvis Webdesigner & Adwords Manager i Adwise Media. De samarbejder hver dag med deres kollegaer om, at skabe succes for 350+ danske virksomheder.