MENU

SØGEMASKINEOPTIMERING

SEO BUREAU

Bliv nummer 1 på dine money keywords, med et SEO Bureau der skaber topplaceringer.

+1200 glade kunder

Vi har over 1200 kunder hvor SEO er en af de vigtigste kanaler i deres digital strategi.

4.7/5

5 Stjerner på Trustpilot

Vi har 5 fulde stjerner ud af 5 på Trustpilot, baseret på +154 anmeldelser.

Google Partner

+50 passionerede web -og marketing-nørder og officiel Google partner.

4x Gazelle

Vi vækster med vores kunders placeringer på Google. Det har givet os 4 Gazellepriser.

BLIV #1
PÅ GOOGLE

Hvorfor skal du vælge os som SEO Bureau?

SEO EKSPERT

SEO Specialist, SEO Ninja eller SEO Guru?

Vi bliver kaldt mange ting men vores mere end 30 dedikerede SEO nørder brænder for at skabe topplaceringer på Google.

Som SEO Bureau har vi igennem de sidste 15 år søgemaskineoptimeret flere 1000 hjemmesider.

Den erfaring vi har taget med har vi lavet til et banebrydende SEO Framework, der den dag idag danner grundlaget for vores tilgang til søgemaskineoptimering.

Se et lille udpluk af resultaterne herunder.

FREMHÆVET CASE

RenKloak

Faste abonnementer på 12 måneder
0 +
Nr 1 placeringer på Google
0 +
Top 10 placeringer på Google
0 +
Konverteringer om året
0 +

Ovenstående tal samt skærmprint fra Google er dokumenteret 1 april 2024

Læs mindre Læs mere
Plus laptop device

FREMHÆVET CASE

Erling Larsen Industrilakering

Besøg via SEO pr. md.
0 +
Konverteringer om måneden
0 +
Omsætning igennem Google
0 %

Ovenstående tal samt skærmprint fra Google er dokumenteret 1 april 2024

Læs mindre Læs mere

FREMHÆVET CASE

Holger Danske Flytteforretning

Henvendelser pr. år.
0 +
Flere konverteringer for samme budget
0 %
Flytninger pr. år.
0 +

Ovenstående tal samt skærmprint fra Google er dokumenteret 1 april 2024

Læs mindre Læs mere
Plus laptop device

GIVER SEO MENING

Nærmest ingen marketing kanal giver bedre mening end SEO på den lange bane

SEO er over tid den mest økonomiske vej til kundehenvendelser via digitale marketing.

Er det noget du kan mærke dagen efter du sætter igang? Ikke medmindre dit website allerede har en del potentiale, hvilket det sjældent har, hvis ikke man har gjort noget for det.

Men jo længere tid du venter jo længere tid går der før, at du opnår gode nok placeringer til, at du kan mærke det på din indbakke og din bundlinje.

Når vi arbejder med nyopsætninger af SEO arbejder vi med et perspektiv på 6 - 12 måneder, afhængig af investering og konkurrencen i din branche.

Ikke fordi vi ikke har set resultater der kom hurtigere, men fordi vi hellere vil give dig et realistisk perspektiv og så overraske positivt.

Har du allerede god historik på dit domæne, og en fornuftig autoritet på Google, så oplever vi oftest en øjeblikkelig reaktion i form i stigninger i søgeresultaterne.

SEO ER EN MARATHON

Alle gode ting tager tid også søgemaskineoptimering

Når man vælger søgemaskineoptimering som direkte marketingkanal, giver det generelt god mening at investere hårdt i starten, da tiden også arbejdet for os.

Det skal forstås på den måde, at når vi skaber et stykke indhold der har til formål, at skulle til tops på Google, så skal der ske 3 ting.

1: Google skal lære at forstå vores indhold og finde ud af at det skaber den bedste oplevelse eller besvarer spørgsmålene bedst for Googles brugere.

2: Vi skal lave løbende optimeringer, af indholdet, så Google kan se at det altid er det mest aktuelle indhold, ligesom det giver os muligheden for, at tilføje relaterede søgeord, der også kan have værdi for din forretning.

Relaterede søgeord kunne eksempelvis i vores tilfælde være SEO, Søgemaskineoptimering, SEO Ekspert, eller SEO Bureau. 

Alle sammen søgeord, som du kan se at vi har brugt her på siden.

Fordelen er at vi kan fange de lavest hængende frugter først og udnytte den trafik og det engagement brugerne har på sitet til, at hæve placeringerne på de mere konkurrenceprægede søgeord, samtidigt med, at vi får kundehenvendelser.

3: Udover godt, engagerende og sælgende indhold, indeholder en god SEO strategi også en høj grad af linkbuilding. 

Det der gør linkbuilding til en marathon er, at vi ikke bare kan linkbuilde fuldstændigt uhæmmet fra dag 1.

Udfordringen er nemlig, at hvis vi gør det, så ser det ikke naturligt ud. Så risikoen er, at hvis man bliver for ambitiøs i sin linkbuilding, og smider 1000 links ind på en ny hjemmeside, så risikere vi at Google vurdere værdien til 0.

Som performance marketing bureau er vores primære KPI altid konverteringer.

Men som SEO Bureau bruger vi rigtigt meget synlighed og stigning i trafik som KPI'er.

Vores målsætninger defineres altid af om vores kunde allerede har haft en fornuftig SEO Strategi inden de kom til os, eller vi starter fra scratsh.

Som professionelt SEO Bureau bruger vi naturligvis alle de bedste SEO Værktøjer.

herunder er en liste over nogle af de mest væsentlige værktøjer vi gør brug af.

  1. Ahrefs.com
  2. Accuranker
  3. SEM Rush
  4. Screaming frog
  5. SEO By Yoast

Bare for at nævne et lille udsnit af dem.

Ud over ovenstående, bruger vi selvfølgeligt også moderne AI teknologi, der sikre at vi kan være konkurrencedygtige på vores SEO ydelser, uden at gå på kompromis med kvaliteten.

Den helt store forskel fra de andre SEO bureauer til os det er, at vi har en super transparent og skalerbar prisstruktur.

Da vi har erstattet den klassiske værdiløse SEO pakke 1,2 og 3, med et helt fast time koncept.

Det betyder i praksis, at hvis du køber 100 timers søgemaskineoptimering hos os, så får du også leveret SEO arbejde svarende til 100 timer.

Det lyder banalt og som den helt rimelige model, hvor alle vinder og det er det også.

For erfaring har vist, at vores kunder får markant bedre resultater ved at bruge os frem for de SEO Bureauer som vi sammenligner os med.

Alene fordi vi ligger timerne i at optimere din hjemmeside.

For at vi som professionelt SEO Bureau kan give en pris på den rigtige SEO Strategi for dig, er der flere ting der skal tages i betragtning.

Prisen på søgemaskineoptimering af din hjemmeside defineres af følgende 3 ting.

1: Hvad er formålet med, at SEO optimere? Billig organisk trafik og konverteringer, er nemlig ikke den eneste årsag til at SEO. SEO optimering af en hjemmeside vil nemligt ofte sænke klikpriserne på dine Google Ads og er det dit formål, skal der selvfølgeligt mindre til end, hvis du skal ligge nummer 1 på de største søgeord i din branche.

2: Hvor meget trafik og hvor mange konverteringer ønsker du at opnå pr. måned. Vi jagter altid at give dig de bedste placeringer inden for dit budget, men vi skal jo have en indikation på hvor du gerne vil hen for at give dig en pris på søgemaskineoptimering af din hjemmeside.

3: Hvad er dit udgangspunkt for SEO

Har du allerede gode placeringer på konkurrenceprægede søgeord, fordi du tidligere har arbejdet med et SEO Bureau eller har du lige fået lavet din første hjemmeside og har dine første placeringer til gode på Google? Der er en væsentlig forskel.

4: Hvad er din tidslinje?

Skal du have nummer 1 placeringer om 6 måneder, eller skal du bare igang med det, så du ikke skal starte fra bunden den dag du gerne vil investere kraftigt i det.

5: Skal du have hjælp og vejledning, eller skal vi stå for den fulde eksekvering af din SEO?

Når vi som SEO Bureau indgår aftaler med vores kunder omkring SEO, så er det også super variabelt hvor meget og hvor lidt vi er inde over.

Har du en inhouse marketing mand eller kvinde, eller måske en hel afdeling, så vil vi ofte være den rådgivende part der kommer med gennemarbejdede Søgeordsanalyser, Teknisk rådgivning ifht. til opbygning hjemmesiden, og måske står vi for eksekvering af nogle enkelt moneypages, intern & ekstern linkbuilding, altså de ting hvor vi som SEO bureau har en fordel eller de ting, vi kan løse næsten lige så hurtigt som vi kan vidergive informationen.

Denne praksis er meget brugt af de lidt større virksomheder og webshops.

Den holder prisen på SEO Bureauet nede men betyder jo også, at virksomheden betaler en medarbejder en fast løn. Men under de rette omstændigheder, er det en ganske fin konstellation.

Langt de fleste af vores kunder køre dog en anden model hvor vi som 360 graders marketingbureau laver alt SEO, Google Ads, Facebook Ads, Hjemmeside, Email marketing m.m.

For langt størstedelen af alle SMV virksomheder, er dette den optimale struktur og det der giver den bedste samlede pris på din marketing af flere årsager.

For det første har du en enkelt Marketing Nørd, der holder overblikket over dine forskellige marketing kanaler og på den måde sikrer, at de alle sammen arbejder i den samme retning.

For det andet så har din marketing nørd adgang til viden fra mere end 30 kollegaer og mere end 1000 SEO Strategier som vi igennem årene har lavet.

Den viden er blevet til vores "Google Power Framework" der er bygget ud fra vores holistiske tilgang til søgemaskineoptimering.

Hvilket betyder, at vi i 9/10 tilfælde kan opnå markant bedre resultater på på en 10% af den dit en inhouse blæksprutte skal bruge på det.

Da vi som SEO Bureau har en infrastruktur med webdesignere, SEO Eksperter, Google Ads specialister, Facebook Nørder og Videografer der ville koste millioner at ansætte i en virksomhed.

Så derfor vil mange få den bedste pris på deres SEO ved at udlicitere det 100% til os.

Som SEO Bureau har vi medarbejdere, der nærmest kun har til formål, at optimere vores SEO framework og sikre, at vi altid er firstmovers på de trends Google ruller ud.

Med et kundegrundlag på mere end 1000, så har vi altid den hurtigste vej til at få skabt data evidens for nye SEO Praksiser.

Hver uge holder vi interne oplæg der sikre at, alt hvad der bliver tilføjet til vores SEO Framework, bliver rullet ud til vores mere end 30 SEO Specialister.

Så vores kunder kan være sikre på, at deres nørd altid har den mest opdaterede viden på området.

Som nævnt er transparens en af de vigtigste faktorer for os. 

Vi ved nemlig af erfaring, at vi kan lave verdens bedste resultater for vores kunder.

Men hvis ikke du som kunde får det dokumenteret det, så er det næsten ligegyldigt.

Stærk og klar kommunikation, samt gennemsigtige rapporter der fortæller dig hvad du får for dine penge har fra dag 1 været en af de vigtigste nøgler til et stærkt samarbejde mellem os og vores kunder.

Du får derfor et dashboard, hvor du døgnet rundt kan se din performance på alle dine marketing kanaler samme sted.

Derudover er der løbende telefonisk rapportering, opfølgning, og sparring, så vi igen tror på at den menneskelige relation og forståelsen for din forretning er 50% af et succesfuldt samarbejde med os som SEO Bureau

SEO & Google Ads

Få billigere konverteringer og bedre placeringer, med en holistisk SEO Strategi

I dag vælger mange at benytte Google Ads det der tidligere hed AdWords.

Det er der også god grund til – et beskedent Google Ads-budget kan nemlig skyde enhver hjemmeside til toppen af Googles søgeresultater.

Man betaler nemlig en klik-pris for hver besøgende, der finder ind til siden via Google Ads annoncen.

Fordelen er at man lynhurtigt kan skaffe trafik og henvendelser til sin side ved at betale sig til det. Mange virksomheder benytter allerede Google Ads, og undervurderer derfor værdien af korrekt søgemaskineoptimering.

Den gode nyhed er at SEO faktisk forstærker effektiviteten af din Google Ads kampagner ved at gøre din side mere organisk relevant for Google.

Da din klik-pris på Google Ads blandt andet er udregnet ud fra en relevansscore, vil en højere relevans betyde en lavere pris per klik på din Google Ads. SEO og Google Ads komplimenterer og forstærker derfor hinanden som den mest effektive kombination af online markedsføring.

Da den trafik og de konverteringer som du får igennem din Google Ads kampagne er med til, at give Google relevant information omkring hvordan dine besøgende interagere med din hjemmeside.

Kan brugerne lide den landingpage du sender dem indtil, og lever den op til Googles Krav så er du et stort skridt tættere på succes med din søgemaskine optimering.

SEO Analyse

Hvad skal den gode seo analyse indeholde?

SØGEORDS ANALYSE

Hvordan laver det professionelle SEO Bureau en Søgeordsanalyse

En af fordelene ved, at være et professionelt SEO Bureau er, at vi har adgang til SEO Værktøjer, de færreste enkeltmandsfirmaer lige ville synes er pengene værd.

Men fordi vi laver Søgemaskineoptimering for mere end 1000 virksomheder, såbruger vi til en helt almindelig søgeords analyse 4 af verdens absolut bedste værktøjer til formålet.

1: Det første vi gør er, at vi finde ud af hvilke søgeord du allerede rangere på. 

Der er mange SEO folk der ude der tror, at de lavest hængende frugter, er de søgeord ingen andre gider, at jagte fordi de enten har en forkert intention eller en meget få søgninger.

Men så udbredt som søgemaskine optimering er idag, så er der kun de ord der giver din virksomhed værdi og dem der ikke gør det.

Derfor mener vi at de lavt hængende frugter, er de undersider, der allerede har placeringer, da du som kunde får mere værdi ud af, at vi flytter dig 10 placeringer fra nummer 13 til nummer 3, end hvis vi flyttede dig 90 placeringer, fra nummer 100 til nummer 10.

Så vores første spørgsmål er, hvilke opgaver vil du helst have ind i butikken, og så kigger vi på om du har en underside der allerede rangere på søgeord der giver mening.

og ret ofte har man allerede søgeord der rangerer og undersider som Google synes er interessante.

Når vi så har fundet de sider vi vil ligge en indsats på, så finder vi en masse komplimentere søgeord, der har samme intention, men som du endnu ikke har med på din underside, på den måde skaber markant mere værdi med mere eller mindre den samme indsats.

Teknisk SEO Analyse

Vi gennemgår den SEO- tekniske del af din hjemmeside?

En af de lavt hængende frugter når det kommer til Søgemaskineoptimering, det er at gennemgå teknikken bag din eksisterende hjemmeside.

I denne analyse kigger vi blandt andet på om den kodetekniske del, samt hvilke plugins der evt. er brugt til SEO.

Har du styr på din H struktur, har du mulighed for at lave korrekte metatitler og metabeskrivelser.

Er der styr på ting som canonical tags og er din platform bygget på en måde så eksempelvis produkter med forskellige varianter, automatisk opretter canonical tags, så vi ikke ender ud med dublikkeret indhold der er en stille dræber for din hjemmeside eller webshop.

Det er bare et lille udsnit af den store analyse vi laver hver gang vi opstarter en ny SEO Case.

 

Linkanalyse til Søgemaskine optimering

Linkbuilding er en af de væsentligste greb i værktøjskassen hos det professionelle SEO Bureau.

Så når vi laver en linkanalyse så har vi 3 primære formål.

1: Find ud af hvor mange links dine konkurrenter har, så vi hvad hvilken volumen vi benchmarker op imod.

2: Find ud af hvilken kvalitet dine konkurrenters links er i herunder, hvor mange ser ud til at være organiske, hvor mange er flagget som sponsorerede links, hvor relevante er deres links ifht. det de laver.

Ex. er en gammel skrønne omkring links der før i tiden var sand. At noget af det vigtigste ved at få links var domain-rank.

Men et russisk splog link med domain Rank 70, der ligger skjult et eller andet sted langt nede i hierakiet på hjemmesiden giver dig idag ikke den helt store SEO værdi.

Tværtimod, så risikere du at du ved overdreven brug af denne type links risikere en straf fra Google da det er ret åbenlyst at du linkbuilder.

Omvendt set så kan et link med domainrank 6, der linkes fra underside med mange besøg give dig et rigtigt godt boost ifht. dine placeringer.

Det betyder også at det professionelle SEO Bureau idag ikke giver meget for DR (Domainrank) medmindre kvaliteten af linket er i top.

3: Den sidste årsag til at lave en linkanalyse, er selvfølgeligt for at finde linkmuligheder som dine konkurrenter allerede gør brug af.

Så kan vi finde et godt hurtigt link, som også kan blive en del af din linkstrategi, som dine konkurrenter allerede har brugt ressourcer på at finde, så er det jo den korteste vej fra a til b og effektiv brug af arbejdstid er = "Billig SEO" der ikke er "for billig". 

Linkbuilding

SEO Bureau til Linkbuilding

Når du arbejder med Søgemaskine optimering af din hjemmeside, er linkbuilding og det at have en solid linkstrategi en af de mere centrale elementer.

Content is king er der et ordsprog der siger og content kan helt sikkert få dig 80% procent af vejen, men linkbuilding er den krymmel på kransekagen som der ofte er forskellen på at være nummer 3 og nummer 1. 

Linkbuilding er som nævnt et super effektivt greb i værktøjskassen hos det professionelle SEO Bureau. Linkbuilding er også en af de elementer af Søgemaskineoptimering hvor, at det godt kan betale sig, at hyrer et professionelt SEO Bureau selvom man har en inhouse SEO Specialist siddende eller måske en mindre marketing afdeling. 

Hvorfor bruge et SEO Bureau til Linkbuilding?

Det er klart at et specialiseret SEO Bureau som os, har en rigtigt stærk forståelse for SEO i almindelighed, og har data fra så mange Linkbuilding Cases, at vi ved hvor kraftigt vi kan linkbuilde, hvor mange links vi kan bygge samtidigt med at vi holder kadancen op over tid og ikke ender med at få en straf fra Google der ender med at gøre hele investeringen værdiløs.

Men ud over at være top specialiserede i emnet, så har vi også bare en kæmpe stordriftsfordel der kommer dig til gode som kunde.

Vi har adgang til mere end 10.000 linkkataloger, vi drifter selv en stor del af dem, hvilket betyder, at i sparer super meget arbejde i jagten på kvalitetslinks ved, at bruge os aktivt i den del af jeres SEO Løsning.

Køre i alt jeres Søgemaskine optimering igennem os, så er Linkbuilding allerede en del af de SEO Strategier vi laver for vores kunder.

CONTENT
IS KING

Tekster og indhold som en del af din SEO Optimering

Når vi taler om at søgeoptimerer eller SEO Optimerer, så er den ultimativt vigtigste del gode skarpe SEO Tekster.

Når man skrev SEO tekster i gamle dage, var formlen super simpel.

Man skulle have 300 ord og en søgeordstæthed på 8% og du måtte kun bruge et primært nøgleord pr. underside, så havde man en stærk side til SEO. Google var til trods for sit store index, en relativt simpel søgemaskine at optimerer imod.

I dag er casen helt anderledes. Når vi SEO optimerer en enkelt underside, kan vi sagtens snige os op på 6000 ord, hvis det giver mening og der er relevant indhold nok vi vil også ofte forsøge at søgemaskine optimerer undersiden, så den rammer så mange ord som muligt. Det er ikke ualmindeligt, at vi har et target på 10-50 søgeord på en underside. 

Hvorfor giver det mening at søgemaskineoptimerer efter flere keywords?

Der er flere gode årsager til, at man søgemaskine optimerer den samme underside til mange forskellige keywords.

For det første så er vores måde at søge på Google blevet mere kompleks med tiden.

VI bruger ofte mange longtail keywords som det hedder, og Google er blevet rigtigt god til at spotte både sekundære søgeord og det der hedder LSI Keywords.

Det vil sige at en underside som den du besøger her hurtigt ville kunne rangere fornuftigt på rigtigt mange keywords eksempelvis: 

PROFITABEL SØGEMASKINE OPTIMERING

Kan alle mine Keywords komme til tops hvis jeg søgemaskine optimerer imod mange Keywords?

Det rigtige svar er både jo og nej forstået på den måde, at det kræver at alle dine keywords har en nogenlunde identisk intention ifht. den besøgende, et meget konkret eksempel er ordet "SEO". SEO er en søgning der er i sig selv er meget bred, der kunne godt sidde nogen der var på jagt efter et professionelt SEO Bureau i København og skrive SEO, hvilket ville være super relevant for os at få besøg af på vores hjemmeside. 

Men baseret på de resultater der dukker op på Google, som for det meste er Artikler til hvordan man selv laver Søgemaskine optimering, så indikere det meget kraftigt, at personen der søger SEO oftest selv er interesseret i at forstå hvad det er, eller lære hvordan de selv bliver SEO Eksperter.

Der er i og for sig ikke noget i vejen med, at få den trafik der kommer fra keywordet "SEO" men da vi er et professionelt SEO Bureau i København, så siger det sig selv at ordet "SEO Bureau", "SEO Bureau København" eller "Søgemaskineoptimering Pris" det er de keywords som vi helst vil rangerer på, da intentionen bag disse ord er, at finde nogen der kan hjælpe en med Søgemaskine Optimering frem for at lære det selv.

E-e-a-t og Helpful Content giver placeringer

I en verden hvor AI fylder nyt indhold på internettet i en hast der aldrig er set før, frygter Google selvfølgeligt, at deres søgeresultat skal bliver overfyldt med identisk indhold der er genereret af maskiner og chat bots.

Særligt her i den spæde start af ai, kan de fleste af os der sidder med mange års erfaring, relatere til, at kvaliteten af de tekster der eksempelvis bliver genereret med Chat GPT uanset hvor godt vi prompter den ikke er i den kvalitet, som vi forventer, specielt ikke når den skal skrives på Dansk.

Alligevel er der rigtigt mange der bare beder deres chat bot om at skrive 1500 ord og smider det ind på hjemmesiden uden at spekulerer i hvorvidt den bruger, der skal læse indholdet, vil finde det brugbart.

Som professionelt SEO Bureau, kunne vi aldrig finde på, at lægge en tekst op der ikke var bygget ud fra E-e-a-t konceptet og rettet og justeret, så det lyder som helt almindeligt Dansk.

Hvad betyder E-e-a-t

Hvorfor skal du tænke E-e-a-t ind når du laver søgeoptimering?

Helt kort står E-e-a-t for Experiance (erfaring), Expertise (ekspertise), Authoritativeness (autoritet) og Trustworthiness (troværdighed).

Experiance handler om, at det website vi SEO optimerer giver udtryk for, at have erfaring med emnet.

En god måde, at leve op til dette er at man på sit website giver udtryk for, at have personlig erfaring med emnet, hvilket både kan komme sig til udtryk i de tekster vi skriver. Men et eksempel kunne også være de referencer vi har her på siden, hvor vi har et udsnit af de kunder vi har søgemaskineoptimeret op som nummer 1 på Google. 

Expertise betyder, at vi skal præsentere vores ekspertise overfor slutbrugerne og hvis du stadigt læser med her, så formoder jeg næsten, at det content vi har lavet har fået dig til at føle dig relativt sikker og dokumenteret at vi faktisk ved hvad vi taler om når det kommer til SEO Optimering og det at få et website op som nummer 1 på Google.

Authoritativeness handler om, at man i en branche går hen og bliver thought leader, hvilket vil sige at man bliver den hjemmeside Google mener er det helt rigtige sted at besøge, hvis man skal bruge relevant information omkring et emne.

Når først man opnår dette, vil du opleve, at stort set alt indhold du lægger op på din hjemmeside i forbindelse med din søgemaskine optimering, vil starte ud på en rigtig flot placering og have relativt nemt ved at opnå topplaceringer.

Trustworthiness er det sidste element i E-e-a-t og handler i bund og grund om, at være troværdig. Det kan eksempelvis betyde, at i har en sikker betaling, gode og ærlige anmeldelser fra jeres kunder, men kan se hvem det er der ejer hjemmesiden og at hjemmesiden måske har været aktiv i flere år.

Sidder man som nystartet virksomhed, kan man godt forvente der går lidt tid inden man opnår denne. Men det er uden tvivl en af kilderne til en lyn hurtig nummer 1 placering på en nøgleord.

Hastighedsoptimering og Søgemaskineoptimering hænger sammen

I en verden hvor 70-80 af trafikken til en hjemmeside kommer fra mobilen, er hastighedsoptimering, blevet en af de første ting vi som professionelt SEO Bureau kigger på når vi får en ny SEO Opgave ind.

Skal man lave billig søgemaskineoptimering, så kan det at flytte din pagespeed insights score op på et rimeligt niveau være en rigtig god start.

Pagespeed alene kan selvfølgeligt ikke sende dig til tops men, at investere 1 million i links, Content og teknisk seo optimering af din hjemmeside uden, at leve op til Googles core web vitals som det hedder. Det svarer lidt til at købe en ferrari for at køre rundt på en villavej med 30 kilometer i timen, det giver simpelthen ikke mening.

Ud over at den har en direkte indflydelse på din SEO så påvirker hastigheden også din brugervenligheden på dit website, der til syvende og sidst påvirker din konverteringsrate, som i sidste ende er den der påvirker hvor profitabel din SEO er.

Helpful Content

Helpfull content og Placeringer på Google hænger sammen

Helpful content er en algoritme Google Rullede ud tilbage i august 2022.

Helpful content er en af de største justeringer til Googles algoritme i nyere tid og handler i bund og grund om, at det indhold Google præsenterer for deres brugere, skal hjælpe brugeren videre ifht. deres hensigt.

Hensigten kan både være sådan noget som, at besvarer et spørgsmål eller et redegøre for et emne.

Men det kan også være ifht. at hjælpe en kunde med, at købe det rigtige produkt eller finde prisen på en given ydelse.

Det vigtigste er, at man sætter sig i brugerens sted og forsøger, at levere indhold der gør det nemt for brugeren, at forstå indholdet.

Eksempler på indhold det hjælper dine brugere og din forretning:

Prisberegnere, der kan hjælpe kunden med at beregne en pris på en given ydelse

Priseksempler, han man ikke mulighed for at beregne en pris direkte, fordi at det er for komplekst.

Så kan priseksempler være en god måde at gøre det nemt for kunden at forstå hvor meget de forventer , at en given ydelse kommer til at koste.

Prisliste, driver du eksempelvis en skønhedsklinik eller en frisørsalon hvor du kører med helt faste priser, så vil en prisliste være en fordel for både dig og dine kunder.

Generelt, så er alt hvad der har noget med priser at gøre uanset om det er en fra pris, prisliste, prisberegner eller et priseksempel, gør det nemt og overskueligt for din kunde, at vælge dig, specielt fordi at de allerede ved hvad de kan forvente af dig.

Ud over at det gør det nemt for kunden vil det også være nemmere for dig, at lukke en aftale hvis kunden allerede er afstemt på prisen.

Ud over det så vil du også have nemmere ved at rangere på søgeord hvor ordet pris er indeholdt som eksempelvis "SEO Pris", "Søgemaskineoptimering pris", "SEO Bureau pris" osv.

Da du på en naturlig måde kommer til, at bruge ordet pris i dine tekster og Google hurtigt med deres Helpful Content update kan lurer, at der er tale om et godt match imellem søgningen "Søgemaskineoptimering pris" og en undersider med priseksempler, da det hjælper den besøgende med at besvarer deres spørgsmål som jo kan omformuleres til "hvad koster SEO".

 

Optimering af metatitle med SEO Optimering

Når vi arbejder med SEO så tales der ofte om, at man skal optimerer Meta Titler og metabeskrivelser.

Igennem årene er der opstået den misforståelse, at det alene er noget vi gør for at få vores primære nøgleord med i metabeskrivelsen, så vi kan komme højere op på Googles søgemaskine.

Dette er selvfølgeligt også en af årsagerne til, at vi gør det og er et element vi tage i betragtning når vi laver metatitler og beskrivelser.

Men i virkeligheden så er det endnu vigtige, at lave en metabeskrivelse, der får folk til at klikke på linket.

Derfor arbejder vi som en del af vores SEO Optimering, altid med det der hedder CTR Optimering. Det det er fuldstændigt ligegyldigt at lægge nummer 1 på Google hvis alle klikker på resultat der ligger lige under dig, fordi din metabeskrivelse er for dårlig.

CTR betyder Click Through Rate og beskriver i alt sin enkelthed bare hvor stor en procentdel, af de folk der ser din metabeskrivelse i søgeresultatet der vælger, at klikke videre ind på din hjemmeside fra Google.

Ud over at give dig flere potentielle kunder ind på hjemmesiden, så betyder en højere CTR også i almindelighed bedre placeringer på Google, da en høj CTR indikere over for Google, at de besøgende finder det de søger når det finder dig i søgeresultatet.

Så en høj CTR kombineret med Helpfull Content der engagere dine brugere på din side, er den ultimative cocktail hvis du skal have gode placeringer og massere konverteringer.

 

 

Topic Clusters

Afdækning af emner med Søgemaskineoptimering

Et Topic Cluster som direkte oversat til dansk hedder en emneklynge, beskrives bedst som en samling af undersider der afdækker et overordnet emne det kunne eksempelvis være at man vil afdække emnet "Søgemaskineoptimering".

Så ville man bruge den side du besøger her som en "pillar page" som indeholder et lille uddrag af alt hvad der er relateret til emnet, lidt i stil med en udvidet indholdsfortegnelse.

Efterfølgende ville man så bygge unikke undersider til de forskellige afsnit herunder: Søgeordsanalyse, Linkbuilding, Hastighedsoptimering, SEO tekster, Helpfull content osv.

Det vil sige at vores pillar page vil skulle rangere på det overordnede emne, som i dette tilfælde er søgemaskineoptimering og vores undersider skal rangere på de søgeord der er relateret til den enkelte del af emnet.

En pillar page er karakteriseret ved generelt, at være utrolig lang og afdække emnet meget bredt og overfladisk, så hvis jeg nu sad som en der intet vidste om SEO, så skulle dette søgeresultat fra Google give mig en helt fundamental grundviden om hvad SEO er og hvilke indsatser som denne meget brede term dækker over. 

Hvor de andre undersider der kaldes Supporting Pages det kunen eksempelvis være linkbuilding, de ofte er super konkrete og går i dybden med underemnet, så folk der ved hvad linkbuilding er og hvorfor de skal gøre det, kan få en meget praksisnær og udførlig guide til hvad det er og måske nogle konkrete eksempler på, hvad man kan bruge linkbuilding til når man laver søgemaskineoptimering af hjemmesider.

Hvordan fungere pillar pages og supporting pages

En ting der er vigtigt når man laver et Topic Cluster det er, at tænke samspillet imellem  dine pillar pages og supporting pages ind. 

Herunder har vi kort opsummeret hvad du skal være opmærksom på og hvorfor.

1: Din pillar page skal kun overfladisk berøre emnet på din supporting pages, da du alternativt risikere det der hedder søgeords kannibalisme, der i alt sin enkelt betyder at Google ikke kan finde ud af hvilken af dine sider der skal rangere på det pågældende søgeord.

Det resultere ofte i at Google, vælger den side der umiddelbart er stærkest og da din pillar page indeholder mange tusinde ord og formentligt har fornuftige rangeringer på vigtige nøgleord og dermed massere trafik, så vil det hvis den er for dybdegående være den Google favoriserer og dine supporting pages, der ikke bliver indexeret, selvom det er dem der er mest relevante ifht. emnet og den vej rundt er bedst at optimerer og dem der giver den besøge den bedste oplevelse.

2: Husk at brug intern linkbuilding imellem, de forskellige sider i dit topic cluster.

Da der som nævnt er et overlab i emnerne og de ord der bliver brugt på de forskellige sider, er det ekstremt vigtigt, at du husker at lave det der hedder intern linkbuilding, hvor du linker fra din pillar page og ned til din supporting pages, lige som du også skal linke tilbage fra dine supporting pages, til din pillar page.

Du skal selvfølgeligt linke med optimerede ankertekster, da de fortæller Google hvilke af dine sider der skal rangere på hvilke ord.

Linker man fra eksterne sider, må man aldrig overoptimere sine ankertekster, da Google vil kategorisere det som Blackhat SEO og i værste tilfælde fjerne alt værdi fra dine links.

Men når du linker internt er det lige omvendt, der kan man nemligt ikke overoptimere sine ankertekster, her ses det som en utrolig stor hjælp, at de besøgende nemt kan finde rundt på sitet og at man fortæller præcis hvad man forventer at finde.

Mobil optimering

Mobilefirst index Google

70-80 af alt trafik til vores kunders trafik kommer fra mobiler og tablets.

Hvor tabletten idag oftest bliver brugt af børn og ældre mennesker, så er trafik på mobiltelefoner eksploderet.

Med introduktionen af Google Pay, Apple Pay og mobilepay opleves også en øget mængde transaktioner der bliver fortaget direkte fra en mobiltelefon.

Dette sætter store krav til os som SEO Bureau og den platform, vi bygger vores kunders hjemmesider på.

Da det ikke længere er nok at have en hjemmeside der spiller på en computer og ser nogen lunde ud på en telefon.

I 2024 er det mobilen der er det fortrukne sted, at surfe, handle og finde information.

Forskellen på de computeren og mobilen er, at folk der surfer fra mobilen har markant kortere besøg på hjemmesiderne.

Hvilket både indikerer, at hjemmesider der er langsomme ikke fanger interessen hurtigt eller ikke lever op til brugerens forventning til brugervenlighed, bliver forladt med det samme.

Men dette er også super logisk da responsivt indhold der bliver vist med det samme på en computerskærm kræver 3-4 scrolls på en telefon at komme igennem.

Så hvis du fylder toppen af din hjemmeside ud med ligegyldigt indhold der ikke fanger den besøgendes opmærksomhed, så misser du utroligt meget potentiale.

Som et performance marketing bureau med fokus på konvertering er dette selvfølgeligt noget vi sørger for.

Derfor anbefaler vi altid vores kunder, at købe en ny hjemmeside der er bygget på vores eget SEO framework.

Vores SEO framework, er bygget på wordpress, men er opsat på en måde, så den er hurtig, brugervenlig, SEO Venlig og 100% mobiloptimeret.

På den måde misser du aldrig potentiale. 

Teknisk søgemaskineoptimering

Teknisk søgemaskine optimering handler i høj grad om hvilken platform du bruger når du optimerer.

Driver du for eksempel en hjemmeside som din fætter engang har bygget til dig i HTML for en flaske vin, så er sandsynligheden for, at teknikken bag den hjemmeside ikke er i top form ret stor.

Skulle vi som SEO bureau håndkode alle vores kunders hjemmesider og sikre, at de teknisk levede op til Googles skrappe krav så ville det være super dyrt for dem.

Derfor vælger vi altid et opensource CMS system når vores kunder skal have en SEO Optimeret hjemmeside.

Når vi taler opensource findes der super mange forskellige systemer herunder Joomla, Umbraco, Magento, Shopify og vores egen personlige favorit WordPress.

Vi hjælper folk i de andre systemer, men som tidligere nævnt har vi bygget et SEO Framework med udgangspunkt i WordPress, som sikre at vores kunder de opnår topplaceringer i søgeresultaterne.

Så hvis valget står imellem, at sikre at den tekniske del af en Joomla hjemmeside kommer til, at leve op till Googles skrappe krav eller at vi bygger en ny hjemmeside til dig i vores eget framework der allerede lever op til dem, så vil det være billigere for dig som kunde, at få bygget end ny hjemmeside, end at få rettet den gamle til.

Det har også den klarer fordel for dig, at vores SEO Eksperter allerede er super erfarne i platformen, da vi har bygget mere end 3000 hjemmesider i WordPress hvilket giver dig billig SEO, da det vil kræve færre timer for vores medarbejdere.

Derudover har du så også fordelen af, at få en ny flot søgemaskineoptimeret hjemmeside, der er bygget til at konverterer dine besøgende til varme leads og mere salg i din forretning.

SEO Tilbud

Få en pris på søgemaskineoptimering

Nu har du efterhånden læst på den pæne side af 7000 ords håndskrevet SEO tekst, der har til formål, at forklarer dig at Adwise Media er Danmarks bedste SEO Bureau.

Hvis du stadigt er med så langt og du er på jagt efter et SEO Bureau, der bekymre sig om dig og din forretning, faktisk ved hvad de laver og kan give dig en rimelig pris på SEO, så bør du kontakte os nu. 

Uanset om du skal bruge et Webbureau København, Webbureau Vejle eller Webbureau Aarhus - Så kan du kontakte os da vi er 100% Lansdækkende.

Kom til tops med SEO

Bedre synlighed = flere henvendelser = flere kunder

I Danmark alene foretages der flere millioner søgninger på Google hver eneste dag. Google er kort sagt blevet verdens største informations- og markedsføringportal.

Med tiden er Google blevet så god til at servere relevante resultater for brugerne, at de fleste finder et tilfredsstillende resultat på side 1.

Mindre end 10% af alle søgende klikker videre til side 2. Det betyder derfor, at hvis du ikke ligger på side 1, går du glip af over 90% af alle søgninger som kunne have konverteret til et salg. Det samme gælder hjemmesider med events eller andre informationer – bedre synlighed betyder simpelthen flere henvendelser, flere kunder, og flere salg.

Kom til tops med SEO

Bedre synlighed = flere henvendelser = flere kunder

I Danmark alene foretages der flere millioner søgninger på Google hver eneste dag. Google er kort sagt blevet verdens største informations- og markedsføringportal.

Med tiden er Google blevet så god til at servere relevante resultater for brugerne, at de fleste finder et tilfredsstillende resultat på side 1.

Mindre end 10% af alle søgende klikker videre til side 2. Det betyder derfor, at hvis du ikke ligger på side 1, går du glip af over 90% af alle søgninger som kunne have konverteret til et salg. Det samme gælder hjemmesider med events eller andre informationer – bedre synlighed betyder simpelthen flere henvendelser, flere kunder, og flere salg.

Skal vi
ses fast?
ses fast?

Hos Adwise Media A/S, får du tilknyttet en fast veluddannet medierådgiver.

Det vil sige at du altid har den samme kontaktperson til sparring og udvikling af dine marketingstrategier.

Vi ved at ingen er den bedste til alting, derfor er din medierådgiver supporteret af vores mere end 50 andre specialister, der kan bygge en ny hjemmeside, SEO Optimere den samt optimere dine annoncer på Google Ads og Facebook Ads.

Indhent et tilbud