Facebook-annoncering

Få gavn af din tilstedeværelse på Facebook

Facebook er verdens største sociale medie, og dette gør sig også gældende i Danmark, hvor ca. 3,7 mio. mennesker har en Facebook-profil. På baggrund af at så mange mennesker over hele verden bruger Facebook, er Facebook et yderst potentielt og lukrativt medie at annoncere på.

Ved sammenligning af online kanaler, som udbyder en annonceringsplatform, er Facebook en af de billigste, men samtidig også en af de mest effektive kanaler. Du kan som annoncør nå ud til en stor del af din målgruppe, selv med ganske lave budgetter sammenlignet med alternative kanaler.

3 gode grunde

Ram målgruppen


Eksponer din målgruppe via segmenteret målretning

Flere henvendelser


Få flere henvendelser gennem højere kendskab og aktivitet

Comfort zone


Fuldend din markedsføring ved at blive eksponeret for din målgruppe i sin “comfort zone”

Lad os hjælpe dig med at finde den bedste løsning for dig

Hvorfor virker Facebook-annoncering?

Få mulighed for at lære din målgruppe at kende

Udover at udbyde nogle af markedets billigste priser, kan annoncering på Facebook hjælpe dig til, at opnå langt større indblik i din reelle målgruppe, end du muligvis har i forvejen. Mange virksomheder i dagens Danmark har et velkvalificeret bud på, hvem deres målgruppe er på baggrund af tidligere data m.m. Sandheden er nu, at verden er i forandring og denne udvikling ser ikke ud til at stoppe lige foreløbig. Det er her Facebook bliver et utroligt interessant medie, da det er muligt at få tæt på ‘real time’-opdateringer i forhold til sin målgruppes interesser, demografi og adfærd. Du vil derfor altid være informeret, hvis målgruppens tendenser eller præferencer ændrer sig, og derved hele tiden være et skridt foran.

Du vil derfor kunne efterleve din målgruppes behov, da Facebook ikke blot er en annoncerings-platform, men ovenikøbet en databank, som du frit kan benytte til egen vinding. Ved optimal brug af både Facebooks annonceværktøjer samt data, kan du som annoncør arbjde proaktivt i forhold til målgruppen og derved få det bedst tænkelige resultat.

2 typer annoncer

Push-marketing

Facebook er generelt et push medie, hvilket vil sige, at man skubber sine annoncer ud til målgruppen, og så vidt muligt prøver at udlede en reaktion i form af klik, kommentarer, likes eller hvad du ønsker at målrette dine annoncer efter. Det kan derfor også meget hurtigt blive irrelevant annoncering, hvis ikke målretningen er sat korrekt op, testet og evalueret.

  • Datadrevet tilgang til annoncering
  • Få direkte adgang til din målgruppe
  • Kan benyttes til både B2B og B2C (Selv din chef har Facebook)

Remarketing

Remarketing er af den type annoncer, som kun bliver synlige, hvis brugeren har udført en handling, som eksempelvis at have interageret med din Facebook-side eller har besøgt din hjemmeside. Denne type annonce er grundlæggende set den mest relevante type annoncering, da den eksponerede allerede har vist interesse for din virksomhed.

  • Højeste konverteringsprocent af alle annoncetyper og formater
  • Forbliv ‘top of mind’ hos dine potentielle kunder
  • Forøg synligheden samt genkenligheden

Et højt kvalitetsresultat

En verden af muligheder med Facebook

Både push og remarketing byder på mange forskellige annoncetyper og formater. Herunder almindelige trafikskabende annoncer, leadgenerering, interaktioner, salg af produkter, rækkevidde m.m. Det er derfor muligt at skræddersy dit budskab ud fra den målsætning, som du ønsker at opnå. Det kan være at du ønsker flere leads, som du kan konvertere til kunder, eller måske ønsker du at den eksponerede konverterer på stedet, eller måske endda noget helt tredje. Du kan derfor benytte Facebook-annoncering til lige præcis det formål, som du ønsker.

Facebook udvikler sig ligesom resten af verden og udvider derfor også hele tiden annoncørernes muligheder for at eksponere sin målgruppe. Det er derfor et must for os, at holde os opdateret på hvilke tiltag som Facebook lancerer, da det kan være yderst profitabelt vidensgivende for hvordan vi bedst muligt kan annoncere for din virksomhed.

Derfor skal du have Adwise Media ved din side

Vi er et dedikeret og datadrevet marketingbureau, som er ved din side hele vejen. Vi er specialiseret i stort set alt inden for online marketing, og det betyder at du trygt kan overlade opgaven til vores hænder, da du med garanti vil kunne mærke forskellen. Vi har specialister inden for ethvert område, og det betyder, at du altid kan forvente den nyeste viden og tiltag.

Set i forhold til Facebook-annoncering, kan du sagtens annoncere selv, men uden den fornødne erfaring og viden, vil dine annoncer hurtigt kunne gå hen og blive en dårlig forretning. Facebook kræver dedikation og en proaktiv tilgang, hvis man som annoncør, skal kunne få maksimalt ud af sine annonceringskroner. Opskriften til en succesfuld Facebook-oplevelse ligger nemlig ikke i selve opsætning, men i forståelsen af, hvordan Facebook fungerer, og de talrige kombinationer og muligheder som er tilgængelige.

  • Få det bedst tænkelige resultat ved at vores specialister arbejder for dig
  • Vi holder dine annoncer opdateret i forhold til den nyeste viden og tiltag
  • Vi er din professionelle sparringspartner, som hjælper dig 360 grader

Vi bestræber os altid på at give vores kunder den bedste løsning og oplevelse. Vi tilbyder derfor en 360 graders løsningsmodel, som har til formål at efterleve vores kunders behov bedst muligt.

Få en snak med en specialist?

Kristoffer & Annika er henholdsvis Webdesigner & Adwords Manager i Adwise Media. De samarbejder hver dag med deres kollegaer om, at skabe succes for 350+ danske virksomheder.