SØGEMASKINEOPTIMERING
Gør din hjemmeside mere synlig
Vi har hjulpet et utal af virksomheder
med at nå til tops på Google.
- Adwise Media
- Services
- SEO
Vi har høj ekspertise indenfor søgemaskineoptimering
Søgemaskineoptimering, også kaldet “SEO”, indebærer målrettet optimering af din hjemmeside eller webshop med henblik på at opnå en høj placering på de forskellige online søgemaskiner. Her taler vi hovedsaligt om Google – da Googles søgemaskine er langt den mest anvendte, og bliver brugt til ca. 90% af alle online søgninger. Hvis udført korrekt, kan SEO vende enhver lav-vækstende hjemmeside eller webshop til en højt traffikeret online platform med mange daglige besøgende.
I en meget konkurrencestærk online verden, er det absolut nødvendigt, at din hjemmeside eller webshop er søgemaskineoptimeret. God SEO vil ofte være forskellen på om din side får tilstrækkelig trafik – især når den altid konkurrer med andre hjemmesider om den samme høje placering på Googles søgeindeks.

Derfor kan SEO være
Bedre placering på Google
Med god SEO, både on og off-page, vil din hjemmeside kunne forbedre sin placering på Google.
Flere henvendelser
Undersøgelser viser, at de færeste klikker videre fra side 1 på Google. Derfor vil en bedre placering, give flere henvendelser.
Godt for Google Ads
Hvis du også har valgt at køre en Adwordskampagne sideløbende, vil god SEO, faktisk være med til at give dig en lavere klikpris.
Hvorfor bør man vælge SEO?
Bedre synlighed = flere henvendelser = flere kunder
I Danmark alene foretages der flere millioner søgninger på Google hver eneste dag. Google er kort sagt blevet verdens største informations- og markedsføringportal.
Med tiden er Google blevet så god til at servere relevante resultater for brugerne, at de fleste finder et tilfredsstillende resultat på side 1.
Mindre end 10% af alle søgende klikker videre til side 2. Det betyder derfor, at hvis du ikke ligger på side 1, går du glip af over 90% af alle søgninger som kunne have konverteret til et salg. Det samme gælder hjemmesider med events eller andre informationer – bedre synlighed betyder simpelthen flere henvendelser, flere kunder, og flere salg.
Kom til tops med SEO
Vi løfter dig fra online usynlig til toppen af verdens største søgemaskine

For at SEO skal være effektivt og holdbart, er det nødvendigt at tilpasse både indhold og den underliggende kode til Googles søgemaskine-algoritme. Dette kræver en kreativ og struktureret tilgang til selve udviklingsprocessen, samt stor indsigt i hvordan Google vuderer relevansen på forskellige sider.
Det er selvfølgelig en tæt holdt hemmelighed præcis, hvordan Google vurderer og rangerer de mange millioner af hjemmesider, der ligger på nettet – men en kreativ og erfaren SEO-ekspert kan optimere stort set alle hjemmesider til en top 10 placering.
Korrekt SEO er lig med mere synlighed, som er lig med mere trafik og flere henvendelser.
- Bedre placering på Google
- Øget trafik
- Mange flere “organiske” henvendelser
- Langsigtet løsning – synlighed i lang tid fremover
- Ingen “klik-pris”
- Forhøjet relevansscore + billigere AdWords

SEO og Google Ads går
SEO eller Google Ads?
I dag vælger mange at benytte AdWords, og det er der også god grund til – et beskedent AdWords-budget kan nemlig skyde enhver hjemmeside til toppen af Googles søgeresultater. Man betaler nemlig en klik-pris for hver besøgende, der finder ind til siden via AdWordsannoncen. Fordelen er at man lynhurtigt kan skaffe trafik og henvendelser til sin side ved at betale sig til det. Mange virksomheder benytter allerede AdWords, og undervurderer derfor værdien af korrekt søgemaskineoptimering.
Den gode nyhed er at SEO faktisk forstærker effektiviteten af din AdWordskampagne ved at gøre din side mere organisk relevant for Google. Da din klik-pris på AdWords er udregnet ud fra en relevansscore, vil en højere relevans betyde en lavere pris per klik på din AdWords. SEO og AdWords komplimenter og forstærker derfor hinanden som den mest effektive kombination af online markedsføring.
Har du spørgsmål til SEO?
Det kan være svært at navigere og vurdere dine muligheder for online markedsføring – derfor vælger de fleste at benytte et webbureau som kan give dedikeret rådgivning omkring den bedste løsning for dig og dit specifikke marked.
Vi står altid til rådighed – book et møde med os i dag, så finder vi den optimale løsning til dig!
Et højt kvalitetsresultat
Besparelse på dit klikbudget = flere klik til den samme pris
Kvalitetsresultatet er, sammen med dit bud på søgeordet, med til at bestemme din annoncering (ad rank), hvilket bestemmer hvilken placering din annonce får i Googles søgeresultat. Den hjemmeside med den højeste annoncering ligger nummer 1 – og nej, det er ikke bare den annoncør, der betaler mest der ligger øverst.
Kvalitetsresultatet er en af de ting som vi arbejder med, der giver vores kunder den største værdi, fordi de kan få de samme klik til en markant billigere pris, end hvad deres konkurrenter betaler.
Kvalitetsresultatet udregnes ud fra en lang række parametre

- CTR: Hvor mange af dem, der ser din annonce vælger at klikke på dem
- Annoncerelevans: Hvor relevant er din tekstannonce ifht. det søgeord, den bliver vist på
- Landingssideoplevelse: Hvor relevant og brugervenlig er den side brugerne lander på
Kvalitetsresultatet x Bud
Regnestykket er i bund og grund ret simpelt, da ens annoncerangering (din placering i søgeresultatet) udregnes ud fra: Kvalitetsresultatet x Bud
Men for at forstå den fulde effekt af kvalitetsresultatet, er det bedst at vi kommer med et eksempel:
Vi forestiller os at Mads og Torben begge annoncerer på søgeordet “Tømrer Frederiksberg”.
Torben: Betaler 29 kroner pr. klik med et kvalitetsresultat på 4. Hans annoncerangering = 116
Altså vil Mads ligge øverst selvom han betaler væsentligt mindre end Torben, da hans samlede annoncerangering ligger højest.
Hvis Mads og Torben hver især køber 300 klik pr. måned til ovenstående priser, så vil Torben efter 12 måneder have betalt 50.000 kroner mere, for den samme mængde trafik.
Så stor betydning har dit kvalitetsresultat altså for dit annoncebudget, hvilket er endnu en god grund til at vælge et professionelt Adwordsbureau. Med andre ord kan vi hos Adwise Media tjene vores egen hyre hjem, alene ved at forbedre dit kvalitetsresultat.
