Hvad er Call-Tracking?

Call-Tracking er et smart sporingsværktøj, som bruges til at sammenkæde dine markedsføringstiltag med dine indgående telefonopkald, for på denne måde at kunne finde ud af hvilke kampagner virker bedst. Dette er interessant fordi det giver specialisterne hos Adwise et bedre indblik i hvad der virker for dig – og hvad der ikke virker, så vi bedre kan udnytte dit markedsføringsbudget.

Hvordan virker Call-Tracking?

Der indsættes et script på din hjemmeside, som holder styr på de forskellige besøgende og udskifter dit hovednummer med et Call-Tracking nummer fra en pulje bestående af det antal numre, som du har brug for – fx 3 numre. Disse numre vil så løbende rotere baseret på dine besøgende og på denne måde kan vi sammenkæde de besøgende med dine indgående opkald. Når et opkald sker får vi indblik i hvordan opkaldet blev skabt – fx gennem Google Ads eller Facebook. Sker det via Google Ads kan vi faktisk se helt ned på søgeordsniveau, hvordan opkaldet blev skabt.

Et eksempel på et typisk forløb:

  • Hr. Hansen søger på Google efter ”tømrer frederiksberg” og finder en relevant Google Ads-annonce, som han klikker på og lander på tømrerens hjemmeside
  • Hr. Hansen er interesseret i at høre mere og vælger at ringe for at høre mere
  • Dét nummer, som Hr. Hansen ringer til, er et Call-Tracking nummer, som viderestiller til tømrerens oprindelige telefonnummer på et splitsekund – ingen bemærker viderestillingen
  • Der gemmes nu værdifuld information om hhv. kilde (Google Ads) og opkald

Når ovenstående eksempel gentager sig selv flere gange ugentligt sker der en tendens i dén data, som indsamles og på baggrund af denne, kan vi hos Adwise nu udføre et bedre optimeringsarbejde for dig, og derved hjælpe dig med at udnytte dit budget endnu bedre end hvis vi ikke havde disse konverteringsdata at arbejde med.

Hvem kan bruge Call-Tracking?

I bund og grund kan alle virksomheder, som modtager kundehenvendelser pr. telefon, og som bruger penge på markedsføring, have gavn af at bruge Call-Tracking. Grunden til dette er, at den minimale udgift, som Call-Tracking er, hurtigt hentes hjem ved at få et bedre indblik i hvilke markedsføringstiltag virker og hvilke der ikke gør. Et sådan indblik kan være mange tusind kroner værd, afhængigt af størrelsen af dit budget.

Fordele ved at bruge Call-Tracking

Ved at indhente viden om hvordan dine forskellige markedsføringskampagner performer er det nemmere for os, som markedsføringsbureau, at arbejde med dine kampagner, da vi har faktuelt belæg for at foretage en række handlinger i forbindelse med optimering af dine markedsføringskampagner. På denne måde kan vi stole på fakta frem for ren erfaring og mavefornemmelse – og det er kombinationen af vores erfaring og konverteringsdata, som skaber resultaterne og ultimativt er med til at sikre dig, at du får mest muligt ud af dit markedsføringsbudget, uanset størrelse.

Foruden et større afkast af dit markedsføringsbudget, vil du desuden opnå større gennemsigtighed i resultatet af vores arbejde med dine kampagner, da der nu forelægger konkret data på de indgående opkald, som er skabt via kampagnerne.

Call-Tracking kan også bruges på andre medier end din hjemmeside

Ovenstående tager udgangspunkt i brug af Call-Tracking på din hjemmeside, hvilket størstedelen af kunderne bruger. Men du kan faktisk også bruge Call-Tracking andre steder – fx offline medier. Flere kunder bruger både Call-Tracking på deres hjemmeside og i aviser, radio-reklamer eller lign. Såfremt du markedsførere dig i/på sådanne medier kan der være stor værdi af at kende afkastet af sådanne kampagner for på denne måde at skabe et mere komplet billede af din samlede markedsføringsindsats. Der er mange eksempler på, at virksomheder igennem længere tid har brugt adskillige tusinde kroner om måneden på markedsføring, som ikke giver det forventede afkast – men man først er blevet bevidst om efter Call-Tracking er implementeret.

Er du interesseret i at høre mere?

Så ring endelig for en uforpligtende dialog på tlf. 93 20 50 20