Når man som virksomhed skal vælge leverandør eller samarbejdspartner på en online strategi, er det vigtigt at få dannet sig et samlet overblik over den totale løsning.

Et samlet overblik tydeliggør og hjælper med at man kan afstemme forventningerne parterne imellem og løfte samarbejdet og konkretisere, hvad der overordnet set kan betragtes som en succes.

Hos Adwise Media leverer vi en markedsføringsrapportering, der ikke er til at misforstå. Faktisk tydeliggør vi hvad priserne pr. konvertering er oppe i højre hjørne på alle vores kunder, dette sikrer at vi ikke kan gemme eventuelle dårlige resultater med uigennemskuelige informationer.

Det sker desværre tit, at vores rådgivere oplever at kunder ikke konkret ved, hvor meget deres markedsføring giver på bundlinjen, hvilket ikke er godt. Som virksomhed er det vigtigt at vide, hvad ens R.O.A.S (Return on Ad Spend) er, da man skal vide om den indsats der laves egentlig giver mening økonomisk.

Når Adwise Media beregner Adwords R.O.A.S sammen med kunden, er den ikke lavet på baggrund af kundens omsætning, som mange andre udbydere har tendens til. Vores konsulenter kigger på overskuddet/resultatet af de opgavetyper, der fokuseres på i en strategi. Det betyder vi kigger på hvad din virksomhed får ud af vores Adwords kampagne i nøjtagtige tal – hvad koster det at få en kunde i hus, og hvor meget tjenr du på opgaven?

Alle der driver virksomhed ved, at omsætning og overskud er langt fra det samme, hvilket er vigtigt at tænke på inden man kaster sig ud i noget.

Når man har beregnet hvilken pris en konvertering må koste, laves der en analyse af markedet, hvor det tydeliggøres hvilken online kanal, der er optimal for at indfri forventningerne til en konverteringspris. Der bygges simpelthen en holistisk markedsføring strategi der passer ind i hver af hvors kunders forretning.

Vi har i mange år været en stærk spiller på markedet, og i den tid har vi snakket med rigtig mange virksomhedsejere, og vi har oplevet folk der er enormt fokuseret på prisen, hvilket bestemt er til at forstå. Fakta er bare, at man skal holde prisen op mod resultatet. En for lille indsats resulterer i et dårligt resultat på konverteringsfronten og derved en negativ forståelse af, hvad god markedsføring kan. Fordelen ved vores dynamiske markedsføring er at man altid kan skrue ned for budgettet.

Konklusionen er at man skal ikke altid vælge på baggrund af pris, men sikre sig at indsatsen står mål med forventningerne.

Huske man får ofte hvad man betaler for, og billigt er sjældent godt!